Renault Magnum Klub Polska Strona Główna Renault Magnum Klub Polska
Portal Transportu Ciężarowego

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Opis techniczny
Autor Wiadomość
magnumklub 
Administrator

Wiek: 37
Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 65
Skąd: Szubin
Wysłany: 2008-12-04, 14:04   Opis techniczny

oto opis nowego modelu jaki dostałem prosto z Renault-Trucks Polska
jak widać jest to lekki lifting, żadna rewolucja.

Jednostki Napędowe
Silnik DXi 12
Silnik Magnum Dxi 12
2 moce : 440 i 480 KM
Pojemność skokowa : 12 130 cm3
6 cylindrów
Średnica cylindra : 131 mm
Skok tłoka : 150 mm
Masa: 1155 Kg


DXi 12 : 440 i 480 KM

2040 Nm przy 440 KM
2240 Nm przy 480 KM
Moment maksymalny przy 1050 do 1450 1/min:
DXi 12 – Budowa silnika
tuleje cylindrowe wymienne typu mokrego
głowica cylindrów monolityczna
4 zawory na cylinder
wałek rozrządu w głowicy
pompowtryskiwacze
sterowanie całkowicie elektroniczne
rozrusznik sterowany i zabezpieczony elektronicznie
DXi 12 – Pompowtryskiwacze
DXi 12 : 440 i 480 KM
szeroki zakres momentu maksymalnego: 400 1/min
moment maksymalny przy małej prędkości obrotowej

Optibrake
Optibrake – Optymalny hamulec silnikowy
bardzo duża skuteczność i to począwszy od bardzo małych obrotów
minimalny ciężar
atrakcyjna cena
korzyści dla klientów we wszystkich typach zastosowań
przyjemna jazda, bezpieczeństwo, dobra średnia prędkość transportu przy zmniejszonym ciężarze, optymalne zużycie paliwa i interesująca cena.

Optibrake – działanie
dwa elementy :
hamulec wydechowy (standard)
hamulec silnikowy dekompresyjny
zasada :
ciśnienie w kolektorze wydechowym (klapa)
podwójny garb na krzywce umożliwia otwarcie zaworów
w początku fazy sprężania
w końcu fazy sprężania
uruchamianie : dźwignia przy kierownicy 3 położeniowa : 0-1-2
przycisk sterowania automatycznego z zintegrowaną regulacją prędkości cruise control.
Optibrake – systemy konkurencyjne
Zwalniacze– Optibrake i hamulec LMFT

Zwalniacze porównanie
Optibrake i zwalniacze hydrauliczne :
Zwalniacze - podsumowanie

Skrzynie biegów
Magnum – Skrzynie biegów
Optidriver II –cechy
system elastyczny, skuteczny i szybki
bardzo dobre stopniowanie 12 biegów,
ergonomiczne sterowanie « Renault Trucks »
oprogramowanie Renault Trucks
Optidriver II : Optifuel
krzywe silnika : + 200 Nm między 1050 i 1300 1/min dla obydwóch mocy
korzyści :
większe przyspieszenia
mniej zmian biegów
oszczędność paliwa
Optidriver II : korzyści
zachowanie układu napędowego : sprzęgło mniej obciążone, brak nadmiernej prędkości obrotowej silnika

wyrównywanie zużycia paliwa przez kierowców w dużych flotach

zysk 50 kg w stosunku do skrzyni mechanicznej ZF

prosta koncepcja mechaniczna

Optifuel
szybka i elastyczna zmiana biegów
Skrzynie biegów mechaniczne
Układ hamulcowy
Układ hamulcowy: funkcje EBS
Nowa generacja EBS (Electronic Braking System) umożliwia :
Sterowanie następujących punktów:
wizualizacji punktów krytycznych hamowania
hamulca silnikowego na mokrej nawierzchni aby uniknąć blokady kół tylnych
zmniejszenie częstotliwości wymiany klocków
hamulcowych przez rozkład zużycia
pomoc w ruszaniu na pochyleniu => system Hill Start Aid
załączanie blokady mechanizmu różnicowego w czasie jazdy (<10km/h)
Układ hamulcowy: alarmy EBS
hamulec uszkodzony (utrata 40 % skuteczności)
wysoka temperatura (> 550° C)
układ hamulcowy zestawu uszkodzony
hamulec naczepy uszkodzony
alarm dźwiękowy hamulca postojowego w razie zapomnienia zaciągnięcia przed opuszczeniem pojazdu

APM
Układ hamulcowy: APM (Air Product Management)
działanie sterowanie elektroniczne wytwarzania i rozsyłania sprężonego powietrza do układu pojazdu
korzyści :
zmniejszenie czasu napełniania zbiorników o 35 do 50 %
faza sprężania podczas zjazdów w miarę możliwości
sterowanie sprężarki
optymalizacja sterowania wytwarzania powietrza
zysk na objętości i ciężarze (jeden zbiornik powietrza 40l mini.)
zwiększenie żywotności wkładu osuszacza
alarm hamulca postojowego
Co to jest APM?
Układ hamulcowy: zalety rozwiązania MAGNUM
nowy układ hamulcowy Magnum umożliwia poprawę :

Bezpieczeństwa
Rentowności
Komfortu
Inne nowości
Kabina – na zewnątrz (1/2)
masa pojazdu – dobry wynik dla tej kategorii pojazdów.
nowe zaokrąglenia narożników : bardziej płynne, bardziej wytrzymałe, bardziej estetyczne.
nowa kolorystyka rękojeści, drążków dostępu do szyby przedniej i stopni.
Kabina – na zewnątrz (2/2)
poprawa komfortu zawieszenia kabiny – większa stabilność na łukach
nowe owiewki boczne,drzwiczki i klapy obsługowe : lepsza aerodynamika, estetyka i dostęp do punktów obsługowych
Kabina – Wnętrze(1/2)
koncepcja « Multipass » na wyposażeniu standardowym
nowa leżanka górna : rama metalowa i materiały lepszej jakości
nowe siedzenie kierowcy alcantara – skóra (opcja)
nowe bardziej funkcjonalne wykończenie stolika
Kabina – Wnętrze (2/2)
wywietrznik dachowy elektryczny
gniazda 12-24 V (nowe miejsca)
światło z regulacją natężenia
podłokietnik pasażera regulowany
gniazdo sprężonego powietrza do czyszczenia
nowe urządzenie zabezpieczające przed rozruchem
CLU : Prezentacja
Podwozie / zawieszenie (1/2)
system modułowy rozmieszczenia akumulatorów i zbiorników
dwie wysokości podłużnic (266 dla ciągników i dużych pojemności i 300 dla innych podwozi)
podwozia : długości pod zabudowę od 5.3 m do 9.5 m
rama skręcana
zawieszenie tylne pneumatyczne w standardzie dwie poduszki. Skok zawieszenia: -100 / +150
Pilot zdalnego sterowania
Oś i most
nie występuje już potrzeba wymiany oleju w moście po 30 000 km (pierwsza wymiana po 240 000 km)
mosty P 13170 z pojedynczym przełożeniem i mosty P 1395 z podwójnym przełożeniem
bardziej skuteczne zabezpieczenie przeciw korozji
oś przednia o nośności 7,1; 7,5; 8t
Podsumowanie
Magnum – podsumowanie
legendarna kabina jeszcze poprawiona,
silnik o wysokich osiągach,
skuteczny hamulec silnikowy
skrzynie biegów mechaniczne znane
układ hamowania zawierający najnowsze technologie
skrzynia biegów zautomatyzowana o wyjątkowej skuteczności i komforcie





informacje zapożyczone z innych stron poświęconych tematyce Renault Magnum.
Ostatnio zmieniony przez magnumklub 2008-12-19, 17:30, w całości zmieniany 2 razy  
 
     
REKLAMA 

Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 65
Wysłany: 2008-12-04, 16:07   

Ostatnio zmieniony przez magnumklub 2008-12-19, 17:30, w całości zmieniany 2 razy  
 
     
magnumklub 
Administrator

Wiek: 37
Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 65
Skąd: Szubin
Wysłany: 2008-12-04, 16:07   

W porównaniu do poprzednich modeli Magnum (1 i 2) na pewno został zastosowany inny silnik( z Volva). Wnętrze jest identyczne jak w poprzednich modelach, wielkość kabiny daje poczucie przestrzeni, jednak kokpit ogranicza. Magnum 1 wersji wydaje mi sie, że miała mniej zajmujący miejsca kokpit jednak ten w 3 jest bardziej czytelny.

Kabina już tak nie hula jak w poprzednich wersjach, (my jeździmy 1 to można się poczuć jak na statku Very Happy).
Oczywiście w 3 jest(jak i w poprzednich wersjach) płaska podłoga.

Skrzynia Optidriver II jest dobrym rozwieszeniem dla początkujących kierowców, Ja sam nie przepadam za automatami. Jednak ta skrzynia pozwala na zaoszczędzenie paliwa i szybsze zmienianie biegów co wiąże się z mniejszą utratą prędkości zwłaszcza po górkach.

oczywiście nowy magnum został wyposażony w retarder, webasto, klimatyzacje, elektrycznie opuszczane szyby, 2 łóżka, podgrzewane i elektrycznie ustawiane lusterka itp.

Dane techniczne:
Silnik: DXi, rzędowy 6 cylindrowy
Skrzynia biegów: 12-biegowa Optidriver lub manual 18 biegowa
Os przednia: na resorach parabolicznych, no�no�ć 7,100kg
Tylny most: przełożenie i=2,85, zawieszenie pneumatyczne z dwoma miechami, nośność 13,000kg
Rozstaw osi: 4,120mm
Układ hamulcowy: dwuobwodowy, hamulce tarczowe, ABS, EBS


informacje zapożyczone z innych stron poświęconych tematyce Renault Magnum.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Darmowe forum, fora
Strona wygenerowana w 0.08 sekundy. Zapytań do SQL: 12