Renault Magnum Klub Polska Strona Główna Renault Magnum Klub Polska
Portal Transportu Ciężarowego

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Problem z odpowietrzeniem układu paliwowego w MAGNUM 430 MAC
Autor Wiadomość
magnumklub 
Administrator

Wiek: 37
Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 65
Skąd: Szubin
Wysłany: 2009-01-04, 11:55   Problem z odpowietrzeniem układu paliwowego w MAGNUM 430 MAC

Witam . Mam problem taki.
Odpowietrzajac układ pompką ręczną po uprzednim odkręcaniu przewodów paliwowych od zbiornika jakiś czas czuć, że pompka pcha paliwo w układ i z przelewu idą bąble powietrza w zbiorniku.
Po kilkunastu pompnięciach niestety czuć w pompce ręcznej nagłe zwolnienie oporu pompowania i układ nadal staje sie znów zapowietrzony.

Pytanie: czy ktoś posiada schemat układu paliwowego lub wiedzę na temat podobnych problemów?
 
     
REKLAMA 

Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 65
Wysłany: 2009-01-08, 11:23   

 
     
magnumklub 
Administrator

Wiek: 37
Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 65
Skąd: Szubin
Wysłany: 2009-01-08, 11:23   

Witam ponownie.
Problem rozwiązany.

Po szczegółowym badaniu kolejnych elementów układu zasilania począwszy od:
1. samego sitka "smoka", które było uszkodzone (naprawiono),
2. przewodów zasilających czy nie są pęknięte i mokre na całej długości
3. wymiana filtrów paliwa wraz z sprawdzeniem szczelności połączeń z przewodami na korpusie filtrów paliwa
4. zakupienie i wmontowanie dodatkowego odstojnika wody w paliwie - teraz widać w szklanym naczyniu odstojnika jakie paliwko płynie do naszego silnika.
5. Wymiana rutynowa ręcznej pompki paliwa wraz z przeglądem gniazda w które się ją wkręca.
6. przedmuchaniu i sprawdzeniu na szczelność podgrzewacza paliwa
Na tym etapie nadal silnik sie zapowietrzał i jeśli odpalił to nie miał mocy, nierówno pracował.

7. Zdemontowanie i rozebranie głównej pompki zasilającej przy pompie wtryskowej dopiero okazało najsłabszy punkt całego układu w Renault MAGNUM z silnikiem MACK 430.

Ojciec po rozebraniu pompki zauważył na trzpieniu popychacza pompki taki gumiasty nalot który powodował, że trzpień pracował nie w pełnym zakresie swojej pracy.
Mimośród w silniku popycha ten trzpień (ten z kolei popycha przeponę w pompie paliwa) pokryty gumiastym "smalcem" i po popchnięciu przez mimośród powinien zostać wypchnięty przez sprężynę w pompce w pierwotne położenie. Ta z kolei nie miała siły pokonać oporu który powodowała ta maź na trzpieniu "popychaczu" pompy paliwowej i on sam nie pracował powodując ze pompka tak na prawdę nie pracowała.

Po oczyszczeniu trzpienia i przepłukaniu pompki silnik zaskoczył dosłownie za pierwszym dotykiem po wcześniejszym odpowietrzeniu układu ręczną pompą paliwa.

Życzę wszystkim tak samej wytrwałości co posiadać musiał mój ojciec podczas prac na tym największym mrozie tej zimy.

Mam nadzieję ze ten opis się komuś przyda i pomoże w przyszłości.
Pozdrawiam serdecznie. Krzysztof.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Strona wygenerowana w 0.03 sekundy. Zapytań do SQL: 13